fbpx

תיק תיעוד מלא | טרומפלדור 11 | באר שבע

טרומפלדור

מבנה טרומפלדור 11 נבנה בתחילת שנות ה-40 של המאה ה-20. הוא בנוי בסגנון בית חלל מרכזי טורי הפונה לחצר קטורה ללא גג (חצר המוקפת בחומה). בחזית רחוב טרומפלדור סדרת פתחים סימטריים כאשר במרכז פתח דלת ומשני צידיו שלושה חלונות. על פי צילומי אוויר משנות ה-40 נראה שחלק מהמבנה היה מקורה (תקרת מיני קמרונות) וחלק מהמבנה לא היה מקורה כלל. בתחילת שנות ה-60 תקרת המבנה הפונה לרחוב טרומפלדור נסגרה באסבסט (ניתן לראות בתמונה מטה) שהיה קיים עד שנת 2022 והוסר לאחרונה. בשנת 1961 רכשה הפסלת יהודית מאיר את המקום יחד עם שותפתה מידיי שמואל שפר ופתחה בו סטודיו לעבודות פיסול וקרמיקה.
יהודית מאיר נולדה בבודפסט, הונגריה בשנת 1927 במשפחה ציונית. בשנת 1941 עלתה לארץ ישראל.
יהודית למדה בביס לאומנויות "קמברוולד" בלונדון ואצל פרנסיו דל פייר בפריז. בשנת 1958 עברה לבאר שבע ופתחה בית מלאכה (מבנה נשוא תיק זה) ביחד עם האמנית יוכבד מרקס. במשך שנים הציגה תערוכות יחיד בגלריית ויצמן, בהונגריה, הכינה קירות קרמיים במרכז דיזנגוף, בבנקים, באוניברסיטת בן גוריון ועוד. השתתפה בתערוכות קבוצתיות בלוס אנג'לס, בתערוכות במוזאון תל אביב, בתיאטרון ירושלים (עם הצלם אוטו קלאוס הונדט) באוניברסיטת בן גוריון (עם סוזן קלוץ) בביאנלה של באר שבע, "קרמיקה ישראלית" נודדת בארצות הברית ועוד.
עבודותיה מורכבות בעיקר מקירות קרמיים ומיצירות פיסול בהן משולבים המרקמים והצבעים של המדבר. מאדמת הנגב מפיקה לא רק את החומר והגלזורות לקרמיקה אלא גם השראה צורנית ורוחנית. יהודית רכשה מעמד מכובד בקרב קהילת האמנים ומחוצה לה.
עבודותיה מוצגות בכנסת ישראל ,בבית ואן ליר, במלונות הילטון, באוניברסיטת בן גוריון בבית דניאל ועוד.
יהודית מעורה בחיי התרבות של באר שבע, לימדה בסמינר קיי, שמשה בהתנדבות באגודת ידידי מוזאון באר שבע והיא יקירת העיר באר שבע ויקירת הנגב מטעם אוניברסיטת בן גוריון